آزمایشات دو مورد فوتی آنفلوآنزا در اراک هنوز تایید نشده، افزایش چشمگیر موارد بستری

به گزارش نوای پرنده پارسی، خبرنگاران/مرکزی آزمایشات دو مورد فوتی در اراک که احتمال می رود فوت آنها ناشی از بیماری آنفلوآنزا باشد، هنوز تایید نشده است، در واقع ممکن است این بیماران تحت تاثیر بیماری های زمینه ای دیگری فوت نموده باشند.

آزمایشات دو مورد فوتی آنفلوآنزا در اراک هنوز تایید نشده، افزایش چشمگیر موارد بستری

دکتر سید محمد جمالیان در گفت وگو با خبرنگاران، با تاکید بر اینکه شرایط بیماری آنفلوآنزا در استان کاملا مدیریت شده است، اضافه نمود: بیماری آنفلوآنزا دارای فرایند فراز و فرود است به طوری که فرایند صعودی بیماری و رسیدن به قله و پیک بیماری حدود یک تا دوماه به طول می انجامد و پس از آن دوران پیک پایان می یابد.

وی گفت: هفته گذشته بیماری در استان مرکزی به اوج خود رسید و امروز از حالت اضطرار و اوج بیماری خارج شده ایم و شرایط مطلوب است.

جمالیان با اشاره به اینکه استان مرکزی در این بیماری جزو استان های کم عارضه قرار گرفته است و از نظر درمانی نیز هیچ چالش و مسئله ای وجود ندارد، اعلام کرد: شیوع آنفلوآنزا و موارد بستری در امسال نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است، اما شرایط کاملا مدیریت شده است و حتی یک بخش از بیمارستان ولیعصر(عج) اراک برای موارد شیوع آماده است.

وی افزود: با سختگیری های اعمال شده درخصوص شرایط بیماری، خوشبختانه تاکنون موارد فوتی در سطح دانشگاه علوم پزشکی اراک گزارش نشده است و علاوه بر آن با اعمال مدیریت درست و ذخیره سازی مناسب، کمبودی در بحث دارو وجود ندارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تجویز داروی بیماری آنفلوآنزا در استان تنها توسط متخصص بیماری های عفونی انجام می گردد و این امر باعث شد که مصرف سرخود که امکان مقاومت ویروس یا کاهش ذخیره دارویی را به دنبال دارد، صورت نگیرد.

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3213

به "آزمایشات دو مورد فوتی آنفلوآنزا در اراک هنوز تایید نشده، افزایش چشمگیر موارد بستری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایشات دو مورد فوتی آنفلوآنزا در اراک هنوز تایید نشده، افزایش چشمگیر موارد بستری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید